بهترین های عایق صوت

۱۴۰۳/۳/۹

بهترین های عایق صوت

امروزه با پیشرفت علم درعرصه‌ی عایق میتوان تا حد زیادی از آلودگی های صوتی را کاهش داد.

با عایق انلاین همراه باشید تا به طور کامل عایق صوت را مورد بررسی قرار دهیم.

ابتدا باید بدانیم عایق چه مفهمومی دارد؟!

عایق از یک لایه پوشش خاص و مقاومی ساخته شده است که می تواند آلودگی های صوتی اعم از صدای ماشین آلات و ... را کاهش دهد و آرامش از بین رفته‌ی انسان را به او باز گرداند.تیم عایق آنلاین با بهره گیری از بهترین متریال در روند تولید انواع عایق صوت این اطمینان را به شما می‌دهد که با خیالی راحت محصول خود را خریداری کنید و از خدمات پس از فروش این شرکت بهره مند شوید.

انواع عایق صوت:

 پشم سنگ

عایق پشم سنگ تولید شده از سنگ های آتش فشانی که بیشترین مقاومت را دربرابر حرارت،رطوبت و صوت دارد،این عایق فاقد هرگونه مواد شیمیایی است که همین امر موجب شده تا یکی از بهترین عایق های آکوستیک صوتی نام برده شود.عایق پشم سنگ بنا به چگالی،ضخامت و مقاومتی که دارد می تواند در شرایط های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع عایق صوتی پشم سنگ:

1/ پشم سنگ شیشه ای

(ساخته شده از ترکیب های شیمیایی سیلیکات آلومینیوم،کلسیم و منیزیم که بیشترین کاربرد آن در صنایع خودروسازی،هواوفضا،ساختمان سازی و استودیو می‌باشد.)

2/ پشم سنگ بازالتی

(ساخته شده از سیلیکات های آهن،کلسیم و منیزیم که بیشترین کاربرد آن در عرصه‎ی نفت وگاز،فولاد و ساختمان سازی می‌باشد.)

3/ پشم سنگ لیجنتی

(ساخته شده از سیلیکات های آهن،کلسیم و منیزیم که بیشترین کاربرد را درعرصه‌ی خودروسازی و الکتریک که نیاز به عایق صوت قوی می‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.)

4/ پشم سنگ پلیمری

(ساخته شده از پلیمرهای پلی‌آمید،پلی اتیلن و پلی استایرن که بیشتر در عرصه های هوا و فضا و نظام برای ساخت وساز های خود استفاده میکنند.)

پشم شیشه:

عایق پشم شیشه از مذاب شدن شیشه در کوره های مخصوص بدست می‌آید که یکی از قدیمی ترین عایق های حرارتی،رطوبتی و صوتی به شمار می‌آید. مزایای عایق پشم شیشه عبارتنداز: مقاومت در برابر آتش،مقاوم در برابر هرگونه آلودگی صوتی،ضدآب،مصرف بهینه انرژی.

 کاربرد عایق پشم شیشه عبارتنداز:استفاده در صنایع پالایشگاه،نیروگاه ها،صنایع صاختمانی و تاسیسات،استودیو های ظبط صدا و... .

پلی یورتان:

عایق پلی یورتان از ترکیب شدن دو ماده‎ی شیمیایی ایزوسیانات و پلی ال بدست می‌آید که نوع اسپری آن به عنوان یک عایق آکوستیک خوب عمل می‌کند.مزایای عایق پلی یورتان عبارتنداز:بهترشدن صدا در فضاهای پژواک، جذب آلودگی های صوتی، اجرای آسان، صرفه جویی در مصرف انرژی، چگالی پایین، نیازی به اتصالات ندارد، دارای چسبندگی بالا و... همچنین دارای معایبی چون مضر برای سلامتی انسان، هزینه بالا در حمل ونقل، نداشتن مقاومت در برابر رطوبت و از بین رفتن شکل و ابعاد اولیه در گذر زمان.

کاربردهای عایق پلی یورتان: داخل دیوارهای ساختمانی به صورت کناف زیر سقف های بتنی،فلزی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده در فضاهای باریک مثل درز در وپنچره ها،

پشم سرباره:

پشم سرباره حاصل ترکیب شدن ضایعات بازیافت شده‌ی کوره های ذوب آهن می‌باشد که تا حد قابل قبولی از آلودگی صوتی را به خود جذب می‌کند.بیشترین کاربرد این عایق در عرصه هایی چون تاسیسات ساختمانی، صنایع آهن و فولاد ومعادن، حمل ونقل خودرو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و... می‌باشد.مزایای عایق پشم سرباره عبارتنداز:بالابودن خواص فیزیکی، بالابودن استحکام مکانیکی، کاملا بهداشتی و غیر سمی، سهولت در استفاده، وزن سبک و تنوع بالا می‌باشد.

عایق الاستومری:

عایق الاستومری یک لاستیک مصنوعی است که دارای کاربردها و شکل های مختلفی مثل لوله ای، رولی و ورقه ای هستند.این عایق دارای خاصیت انعطاف پذیری بالا، ضخامت مناسب، نفوذپذیری کم بخارآب، مقاوم در برابر پارگی و تکه تکه شدن، جلوگیری از رشد قارچ و کپک زدگی، نصب آسان و... می باشد.بیشترین کاربرد عایق الاستومری در سیستم های مبرد، عایق کرن تجهیزات آب سرد، آکوستیک کردن فضاهایی چون استودیو، استفاده در عایق کردن لوله های برودتی و... است.

فوم ایکس پی اس:

فومxps از پلی استایرین اکسترود شده طی عملیاتی خاص به دست می‌آید که دارای بافتی با سلول های بسته می‌باشد که باعث شده از مقاومت بالایی برخوردارشود.از ویژگی های فومxps می‌توان به وزن سبک آن، ضخامت کم، قابلیت شست وشو، حمل آسان، مقاوم دربرابرحرارت، قابلیت بازیافت، عدم حساسیت، عدم رشد هرگونه قارچ و باکتری، برش آسان و داشتن اندازه های متفاوت بسته به نیازمشتری نام برد.ازکاربرد های فوم ایکس پی اس میتوان به عنوان عایقی چندمنظوره درسازه های اصلی، عایق کردن پنل های ساندویچی، دیوارهای دوجداره، عایق کردن کف ونمای ساختمانها، عایق سقف های کامپوزیت وعایق سقف های تیرچه بلوک نام برد.

یونولیت:

یونولیت دارای ورقه های مکعبی شکل با چگالی بالا، وزن سبک و تراکم های مختلفی هستند که به عنوان یک عایق صوتی مقاوم در فضاهایی مثل دیوار و کف، مکان های پر سرو صدا مثل موتورخانه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.یونولیت از جنس پلی استایرن با ساختار سلولی کوچک و جدا از هم است که این عامل باعث شده میزان قابل توجهی از صدا را جذب کند،هرجه تراکم این عایق بالاتر باشد قدرت جذب صدای آن نیز افزایش میابد.ترکیب یونولیت و فوم های شانه تخم مرغی یک عایق صوتی بی نظیر می‌سازد که یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب یونولیت دانسیته و ضخامت آن می‌باشد.به طورکلی هرچه قدر دانسیته ی یونولیت بالاتر برود فشردگی آن بیشتر شده و عایق صدای بهتری می شود.مزایای یونولیت عبارتنداز:وزن پایین، مقاومت کششی بالا، مقاومت فشاری و برشی بالا، قابلیت بازیافت، حمل ونقل آسان، طول عمر بالا و ... .

انواع یونولیت عایق صدا:

1/بلوک های یونولیتی:

دارای ضخامت بالا، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت و صدا، جایگزین مناسب بلوک های سیمانی و سفالی.

2/یونولیت های دیواری:

در اشکال مختلفی چون دیوارپوش های فومی،فوم های دیواری تزیینی و... به صورت روکار و توکار نصب می‌شوند.

3/یونولیت های پیش ساخته:

مقاوم در برابر حرارت،رطوبت و صدا که بیشترین کاربرد را در دیوار های باربر،غیرباربر و ... را دارد.

4/یونولیت های تزریقی:

معمولا در فضاهای کوچک، حفره ها، دال های بتنی، سوراخ ها، رفع ترک های ریز و ... به کار می‌رود.

5/ یونولیت های فشرده:

ازین عایق برای آکوستیک کردن اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.یونولیت های فشرده یا پلاستوفوم در ضخامت،ابعاد و رنگ های مختلفی تولید می‌شود.

فوم ریبانه:

فوم ریبانه از ضایعات فوم پلی یورتان که طی عملیاتی خاص خرد شده و با چسب های مخصوص ترکیب شده و در نهایت در ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌گردد.هرچه کیفیت مواد اولیه، چسب، میزان تراکم و اندازه های فوم ریبانه بهتر باشد عایق بدست آمده از کیفیت و مقاومت بهتری برخوردار است.برای بالا بردن مقاومت فوم ریبانه از عایق های یونولیت، فوم های پلی اتیلن و فوم های الاستومری استفاده می‌شود.کاربرد فوم ریبانه عبارتنداز:زیرسازی آکوستیک، عایق صوتی استودیو، لمسه درب، زیرسازی فوم های هرمی و فوم های شانه تخم مرغی.

عایق ایزوهم:

عایق ایزوهم به عنوان یک عایق چند منظوره(حرارت،رطوبت و صدا)مورد استفاده‌ی عموم قرار می‌گیرد که از ویژگی های این عایق می‌توان به کاهش 50 الی90 درصدی در هر لایه، عدم ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی، سهولت در اجرا، عمرطولانی، مقاوم در برابر ضربات، تحمل کششی بالا، سازگاری با محیط زیست، غیر قابل اشتعال، مقاوم دربرابر انواع اسید، عدم نیاز به زیرسازی و... اشاره کرد.عایق ایزوهم ساخته شده از الیاف نانوPES که جریان گرما را کاهش می‌دهد و به صورت پانلی و رولی در ضخامت های 7.5/ 10/ 20/ 50 میلی متر تولید می‌شوند که قابلیت اجرا در دیوار های داخلی وخارجی، سقف و کف را دارد.

فوم سایلنت:

فوم سایلنت دارای سلول های بسته است که به تنهایی قادر به جذب صدا نمی‌باشد و برای بالا بردن مقاومت آن باید از عایق هایی مثل پشم سنگ استفاده شود.فوم سایلنت به عنوان یک عایق صوتی مانع به وجود آمدن صدا به هنگام راه رفتن در طبقات دیگر می‌شود.از دیگر ویژگی های این عایق می‌توان به خاصیت ارتجاعی بودن آن اشاره کرده که موجب بالا بردن امنیت کودکان به هنگام افتادن شود.یکی از بهترین انواع فوم سایلنت، فوم رولEVAمی‌باشد که در ضخامت های مختلفی تولید می‌شود.

کاربرد فوم سایلنت عبارتنداز:کاربرد در صنایع خودروسازیبه عنوان عایق صداگیر درب خودروها وجعبه جک، استفاده در لایه‌ی زیرین کف پوش بیمارستان ها و انواع کف پوش ها.

عایق آکوستیک فوم شانه تخم مرغی:

فوم های شانه تخم مرغی دارای بافتی اسفنجی و ساختار سلولی بسته می‌باشد.خاصیت شش وجهی بودن این عایق باعث بالارفتن مقاومت صوتی آن شده است.از ویژگی های بارزاین عایق می‌توان به وزن سبک، نصب آسان، قیمت مناسب، کارایی بالا و ... اشاره کرد همچنین دارای کاربرد های بسیاری اعم ازاستفاده در فضایی مثل استودیو، آمفی تئاتر، سالن های همایش و سینماها، صنایع ساخت وساز، کارخانه جات و...می‌باشد.فوم های شانه تخم مرغی به دلیل داشتن قله و انحنا در سطح خود درمقایسه با بقیه‌ی فوم ها از اهمیت و کارایی بیشتری برخوردار است.انواع فوم های شانه تخم مرغی:

فوم شانه تخم مرغیLQ:

تولید شده به صورت اقتصادی،کاربرد در عرصه های آماتور.

فوم شانه تخم مرغیMQ:

بیشترین کارایی در زمان حال،مورد استفاده در عرصه های مختلف.

فوم شانه تخم مرغیHQ:

تولید شده به صورت اختصاصی در رنگ ها و ابعاد مختلف، دارای کیفیت بسیار بالا و جذب صدای بهتر.

دیوارپوش های ضد صدا:

امروزه به دلیل افزایش تقاضای مردم دراجرای سریع کار، داشتن ظاهری زیبا، سبکی مدرن، نصب راحت و... در عایق کردن فضاهای داخلی از دیوارپوش های ضد صدا استفاده می‌کنند.یکی از بهترین دیوارپوش های ضد صدا عایق تقویت شده‌ی فایبرگلاس می‌باشد که به نام دیوارپوش پلیمریFRGشناخته شده است.از کاربرد های این عایق می‌توان به عایق کردن دیوار های داخلی نشیمن، عایق کردن اتاق جلسات، دفتر کارشناسان فروش و... که نیاز به آرامش نسبی دارند اشاره کرد.

انواع دیوارپوش های ضد صدا:

1/ دیوارپوش ضد صدا چرمی:

این نوع از دیوارپوش دارای ضخامت یک میلیمتر و اشکال مختلفی چون سه بعدی، صاف، تک بعدی، طرح دارو... هستند.دراین نوع عایق ابتدا یک لایه ازجنس پی وی سی به عنوان بستر و یک لایه‌ی میانی ازجنس فوم های سرد و سپس لایه‌ی آخر(دیوارپوش) قرار می‌گیرد.

2/ دیوارپوش ضد صدا سنگی:

فرایند تولید این عایق همانند عایق چرمی می‌باشد با این تفاوت که لایه‌ی آخر از جنس سنگ است و در ضخامت های 3 میلیمتر تولید می‌شوند.این نوع از دیوارپوش بیشتر در فضاهای بین کابینت و انجام دکوراسیون های داخلی کاربرد دارد.

3/ دیوارپوش ضد صدا فومی:

این نوع دیوارپوش در طرح های آجری، ابروباد، سه بعدی و... در رنگ ها و نقش های متفاوتی تولید می‌شوند که معمولا صدای متوسطی را جذب می‌کند.از مزیت های مهم این دیوارپوش می‌توان به شست وشوی آسان، حمل  ونقل راحت، نصب آسان، عدم نیاز به نیروی نصب، داشتن چسب پشت هر پنل اشاره کرد.

4/ دیوارپوش ضد صدا مدلPVC:

این نوع از دیوارپوش در طرح های ساده سفید تا پانل های طرح چوب، هات استامپ تولید می‌شوند که می‌توانند50 تا60 درصد از صدای معمولی را از بین ببرند.از کاربرد های این دیوارپوش می‌توان به عایق کردن فضاهایی چون دیوارهای داخلی، دیوارهای حائل، پارتیشن آکوستیک و... اشاره کرد.

5/ دیوارپوش ضد صدا مدا بتن اکسپوز:

دارای ظاهری زیبا و جنسی بهتر از تمامی دیوارپوش ها، جذب صدای بیشترتا70 درصد.

عایق صوتی نانوisover فرانسه و ursa آلمان:

با پیشرفت علم و بالارفتن تکنولوژی عایق جدید با فناوری بالا به وجود آمده که دارای کاربرد های بسیار، مزیت های فوق العاده، عایق بندی پیشرفته با بیشترین درصد جذب صوت، کیفیت بسیار بالا و ضخامت های کمتر می‌باشد این عایق به اسم عایق ایزوور و یورسا شناخته شده است.این دو عایق در تمامی مکان ها اعم از دیوار های داخلی و خارجی، دیوار های مشترک، کف مورد استفاده قرار می‌گیرد که صورت توکار و روکار در ضخامت های مختلف، و تراکم های متعدد به صورت پانلی و رولی تولید می‌شوند.مزایای عایقisover و ursa:

سازگاری با محیط زیست، عدم حساسیت و بیماری های پوستی، مقاوم در برابر سرما،گرما وصدا، نصب آسان بدون هیچ کثیف کاری، قابلیت نصب انواع دیوارپوش و اجرای رنگ یا کاغذ دیواری، مجهز به تکنولوژی مالتی و ...

 

 

دراین مقاله هدف بر این بود تا بتوانیم بهترین های عایق صوت را با تمام ویژگی ها، مزایا و معایبشان معرفی کنیم تا شما عزیزان با اطلاعات کامل محصول خود را خریداری کنید.تیم عایق آنلاین با سابقه‌ی درخشان در فروش آنلاین انواع محصولات خود اعم از انواع توری های مرغی، کارتن پلاست، فوم های پلی اتیلن و ... همچنین داشتن بهترین کارشناسان فروش در حوضه ی کاری به شما این فرصت را می‌دهد تا با خیالی راحت محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

همچنین شما میتوانید با مراجعه به سایت عایق انلاین محصول خود را با تخفیف بیشتر و ارسال رایگان دریافت کنید.